fbpx
AyurvedaNutritieReteteSanatateStil de viata

10 Retete de toamna pe care sa le incerci in acest sezon

Acesta este un articol din seria Ayurveda: nutritie, lifestyle si ingrijirea corpului. Luna aceasta iti ofer spre inspiratie 10 retete de toamna, potrivite pentru sezonul mai rece al anului. 


10 Retete de toamna pe care sa le incerci in acest sezon

Am citit deunazi ca toamna este anotimpul in care Dumnezeu si-a scapat paleta de culori pe Pamant.

O bogatie incredibila de culori in natura si, deopotriva in farfuria noastra. Tarabele pietelor se umplu de recoltele toamnei, rod bogat colorat si parfumat: varza, conopida, broccoli, mazarea, spanacul, dovleacul, fasolea verde, gogosarii, strugurii, prunele, gutui si mere, murele, catina, etc.

Am selectat 10 retete de toamna care nu imi lipsesc din meniul acestui sezon: ghiveci de legume, placinte sarate, supe crema si deserturi, precum si sucuri pentru imunitate puternica. Imi doresc astfel sa iti ofer putina inspiratie culinara pentru urmatoarele luni de toamna si sezon rece. Vei afla mai jos o selectie variata, de la tocane satioase, la supe aromate, deserturi si sucuri naturale pentru cresterea imunitatii. Retetele sunt de post/vegane sau ovo-lacto-vegetariene si toate sunt usor de preparat! Alege sa variezi intre aceste meniuri gustoase si hranitoare, care iti alimenteaza starea de satietate si vitalitatea!

Fiecare din titlurile de mai jos are o scurta descriere si un link pentru a accesa reteta in detaliu.

1. Musaca cu legume

Arata imbietor, de gust, nu mai vorbesc! Incearca aceasta musaca cu legume si ou, satioasa, gustoasa si nutritiva (cu continut de proteine, fibre, carbohidrati, grasimi sanatoase omega-3-6-9).

Detalii reteta click pe link aici: Musaca cu legume | Reteta vegetariana

2. Ghiveci de legume cu linte rosie

Sunt fan linte. O folosesc la prepararea supelor crema, a pateurilor, pentru chiftele vegetaleardei umpluti sau pur si simplu intr-un ghiveci cu legume. Pe langa aportul proteic consistent, lintea este si o sursa importanta de fier, vitamine din grupul B, fibre alimentare. Lintea nu contine colesterol si este bogata in carbohidrati cu indice glicemic scazut. Printre beneficiile consumului de linte se afla tratarea anemiei feriprive (cauzata de lipsa de fier), normalizarea nivelului de colesterol din sange, combaterea constipatiei.

De regula, folosesc lintea rosie. O prefer pe aceasta pentru ca este mai usor de preparat: necesita un timp redus de fierbere.

Detalii reteta click pe link aici: Ghiveci de legume cu linte rosie

3. Rosii si ardei umpluti

Te invit la o portie aburinda de rosii si ardei umpluti (reteta de post). Ofera-ti o placere din a gati, savureaza acest preparat culinar gustos si sanatos si, mai mult, imparte momentele vesele alaturi de cei dragi.

Detalii reteta click pe link aici: Rosii si ardei umpluti (reteta de post)

4. Placinta cu spanac si tofu

O reteta delicioasa, cu spanac si tofu, pe care am adaptat-o dupa ce am mancat cu pofta o torta di spinaci intr-o osteria din Venetia. Reteta este adaptata preferintelor mele, iar prietenii si familia au apreciat rezultatul. Incearc-o si tu!

Detalii reteta click pe link aici: Placinta cu spanac si tofu – Reteta de Post

5. Orez cu legume, stafide si mirodenii din India

Pasiunea pentru mancarea indiana am descoperit-o in 2016, cu prima mea incursiune pe taram indian. M-a atras atat de mult, incat m-am inscris si am absolvit in India cursul de gatit Ayurveda, certificat la nivel national de catre STED Council. Am prins aici dibacia de a jongla cu aromele, mirodeniile, gusturile, totul sustinut de principii vechi de mii de ani.

Detalii reteta click pe link aici: Orez cu legume, stafide si mirodenii din India

6. Cartofi prajiti la tava cu sos de rosii

Descopera aceasta reteta de cartofi prajiti care s-a raspindit rapid intre vecinii, rudele si prietenii mei. Toti au ridicat in slavi acesti cartofi prajiti care se apropie atat de mult de gustul clasic, ba sunt chiar mai buni si mai sanatosi! Atentie: poate crea dependenta!

Detalii reteta click pe link aici: Cartofi prajiti la tava, cu sos de rosii

7. Supa crema de dovleac: aromata si reconfortanta

Pentru ca se prepara usor si rapid, supa crema de dovleac imi este o optiune la indemana si pentru masa de seara, atunci cand ajung acasa de la serviciu. Curat rapid legumele, le pun la fiert, ma duc sa ma schimb si mai aranjez nitel prin casa, insa nu prea mult pentru ca deja legumele sunt gata sa le pasez, mixez totul, condimentez…et voilà, cina e servita, burtica e fericita!

Detalii reteta click pe link aici: Supa crema de dovleac: aromata si reconfortanta

8. Cosulet aromat cu dovleac copt si nuci

Cosulet aromat cu dovleac copt si nuci! Ideea mi se pare foarte jucausa, asemenea unei incercari de a ademeni la mancare un copil mofturos. Doar ca la mine mofturile in cauza nu se aplica.

Detalii reteta click pe link aici: Cosulet aromat cu dovleac copt si nuci – Reteta de post

9. Prajitura pufoasa cu mere si nuca

Prajitura este usor de preparat, gustul fin si natural. Din prima imbucatura simturile iti sunt invaluite de parfumul merelor coapte si de aroma scortisoarei. Bucatelele de nuca si glazura siropoasa cu cacao adauga noi note si senzatii.

In plus, daca te lupti cu pofta de dulce sau preferi un desert usor fara sa simti ca ai “pacatuit” prea tare, aceasta prajitura nu are adaos de zahar si se prepara din ingrediente nutritive si naturale.

Detalii reteta click pe link aici: Prajitura pufoasa cu mere si nuca

10. 3 Retete cu sucuri naturale pentru imunitate puternica

Aceste elixire naturale fac parte din arsenalul meu pentru revitalizarea corpului și mintii și pentru stimularea imunității. Este un efect complex pe care il poti obtine si tu, consumând aceste miraculoase sucuri stoarse natural, obținute prin presare la rece.

Detalii reteta click pe link aici: 3 Retete cu Sucuri naturale pentru Imunitate Puternica si Stare de Bine


Detalii program in perioada urmatoare

Ghidez sesiuni de practica Yoga cu grupul in fiecare zi de Luni (la Studio) si Marti (online).

Pentru sesiuni individuale de consiliere, acestea sunt disponibile prin programele Yoga si Dezvoltare personala si Nutritie si Mod de viata sanatos.


Mirela Ivaz este profesoara de Yoga (RYT-500) si Well-Being Coach. Este certificata in India de catre Yoga Alliance si STED Council. Din 2015, preda Yoga si organizeaza tabere si evenimente pentru promovarea unui mod de viata sanatos si echilibrat. Mirela imbina metodele traditionale, adaptate nevoilor actuale, cu instrumentele moderne pentru dezvoltare personala, prin calitatea ei de Consilier pentru Dezvoltare personala si Tehnician nutritionist, acreditata de ANC.

Hai sa ne conectam si pe Facebook si Instagram.

Ma gasesti si pe YouTube.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *