fbpx
AyurvedaNutritieReteteSanatateStil de viata

Orez cu legume, stafide si mirodenii din India

Pasiunea pentru mancarea indiana am descoperit-o in 2016, cu prima mea incursiune pe taram indian. De aici, a aparut aceasta reteta parfumata de orez cu legume, stafide si mirodenii, care integreaza principii da arta culinara indiana si Ayurveda.


Orez cu legume, stafide si mirodenii din India

Sunt in India pentru intreaga luna ianuarie si ceva din februarie. Pe langa programul intens de training Yoga si Ayurveda, in putinul timp liber pe care il am duminica, experimentez cu nesat arta culinara indiana: testez gusturi si texturi, armonios imbinate in felurite mancaruri vegetariene.

Recunosc, pasiunea pentru mancarea indiana am descoperit-o in 2016, cu prima mea incursiune pe taram indian. M-a atras atat de mult, incat m-am inscris si am absolvit cursul de gatit Ayurveda, certificat la nivel national de catre STED Council. Am prins astfel dibacia de a jongla cu aromele, mirodeniile, condimentele si gusturile, totul sustinut de principii vechi de mii de ani.

Mi-am adus noile descoperiri in propria bucatarie. Sunt retete pe care le-am adaugat in meniul zilnic, ajutata de condimentele pe care mi le procur de la sursa, pentru a potenta specific gustul mâncării.

Iti impartasesc mai jos o reteta usor de preparat, care se joaca cu aromele intr-un mod placut si atractiv.

Ingrediente

Ai nevoie de urmatoarele ingrediente:

  • O ceasca de orez basmati
  • Un ardei
  • Un morcov
  • O ceapa
  • O mana de porumb boabe
  • O mana buna de spanac
  • O mana de stafide
  • Condimente: garam masala (mix pudra specific indian de condimente: coriandru, chimen, cardamom, cuișoare, piper negru boabe, ghimbir, scorțișoară, nucșoară), turmeric, sare roz de Himalaya. Un varf de lingurita din fiecare.
  • O lingura de ulei pentru gatit sau ghee (unt clarifiat)

Mod de preparare

Orezul se lasa la hidratat pentru 2-4 ore. Porumbul boabe se fierbe, iar daca folosești varianta congelata, vara-le in apa clocotita pentru 3-4 minute.

Intr-o craticioara pune uleiul (sau ghee), doua linguri de apa, ceapa, morcovul si ardeiul (toate tocate mărunt), împreună cu condimentele si acopera cu un capac. Lasa la foc mic, sa se inabuse usor, pentru 5-6 minute. Adauga orezul, porumbul si stafidele, clatite si scurse de apa, impreuna cu spanacul tocat fasii. Toarna o ceasca si jumatate de apa fiarta si lasa totul acoperit, la foc mic, pentru max. 10 minute.

Este gata!

Umbla vorba ca o poza spune o mie de cuvinte! De data asta nu este suficient! Te invit sa iti trezesti si celelalte simturi: gustul, mirosul, senzatiile kinestezice, trairile interioare.


Detalii program cursuri si evenimente in perioada urmatoare

Ghidez sesiuni de practica Yoga cu grupul in fiecare zi de Luni (la Studio) si Marti (online).

Pentru sedinte individuale de consiliere, acestea sunt disponibile prin programele Yoga si Dezvoltare personala si Nutritie si Mod de viata sanatos.


Mirela Ivaz este profesoara de Yoga (RYT-500) si Well-Being Coach. Este certificata in India de catre Yoga Alliance si STED Council. Din 2015, preda Yoga si organizeaza tabere si evenimente pentru promovarea unui mod de viata sanatos si echilibrat. Mirela imbina metodele traditionale, adaptate nevoilor actuale, cu instrumentele moderne pentru dezvoltare personala, prin calitatea ei de Consilier pentru Dezvoltare personala si Tehnician nutritionist, acreditata de ANC.

Hai sa ne conectam si pe Facebook si Instagram.

Ma gasesti si pe YouTube.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *