ReteteStil de viata

Ghiveci de legume cu linte rosie

Si pentru ca vorbeam aici despre proteine si despre starea de satietate pe care ti-o furnizeaza timp mai indelungat, iti propun sa incerci o delicioasa tocanita de legume cu linte.

Sunt fan linte. O folosesc la prepararea supelor crema, a pateurilor, pentru chiftelutele vegetale sau pur si simplu intr-un ghiveci cu legume. Pe langa aportul proteic consistent, lintea este si o sursa importanta de fier, vitamine din grupul B, fibre alimentare. Lintea nu contine colesterol si este bogata in carbohidrati cu indice glicemic scazut. Printre beneficiile consumului de linte se afla tratarea anemiei feriprive (cauzata de lipsa de fier), normalizarea nivelului de colesterol din sange, combaterea constipatiei.

De regula folosesc lintea rosie. O prefer pe aceasta pentru ca este mai usor de preparat: necesita un timp mai redus de fierbere. Inainte de a o gati, las lintea la hidratat pentru 6-8 ore sau peste noapte.

Pentru aproximativ 4 portii ai nevoie de urmatoarele ingrediente:

      1 cana de 2o0 ml plina cu linte uscata

      2 cartofi marisori

      2 morcovi

      1 praz mare

      10-15 masline

      1 cana suc de rosii facut in casa

      1 lingura ulei pentru gatit termic

      Mirodenii: piper, ardei iute uscat, rozmarin

      Optional, 1 ardei gras rosu pentru cromatica J

Intr-o craticioara calesc usor prazul intr-o lingura de ulei si patru linguri de apa. Adaug cartofii si morcovii, impreuna cu sucul de rosii diluat cu jumatate de cana de apa. Astept sa dea in clocot si dupa aproximativ 10 minute adaug lintea hidratata impreuna cu mirodeniile. Mai completez cu putina apa daca este nevoie, atat cat sa obtin consistenta pe care o doresc. Lintea fiind deja hidratata, va mai absorbi doar putin din sucul de rosii. Dupa inca 20 de minute, legumele sunt fierte, adaug maslinele si patrunjelul, las craticioara acopeperita cu capac si inchid focul. Practic, este gata!

Daca nu ma grabesc cu foamea sau cu pregatirea pachetului de pranz pentru serviciu, prefer sa las mancarica inca jumatate de ora, dupa ce am inchis focul si m-am asigurat sa fie bine pus capacul. In felul acesta limitez timpul de “ardere”: mancarea se “desavarseste” o data ce am inchis focul si totodata aromele se pastreaza si se imbina mai armonios.

Pentru a avea o masa completa, echilibrata si bogata nutritiv, mai adaug o lingurita de ulei de masline atunci cand imi servesc portia in farfurie.

Iar pentru a spori asimilarea fierului, mai poti alatura cateva legume proaspete bogate in vitamina C: rosie, ardei, patrunjel proaspat, udate cu cativa stropi de lamaie.

Asa-i ca te-am convins sa incerci?

Te-a inspirat una din retelele mele, scrie-mi! Sunt curioasa sa iti aflu experienta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *