NutritieRetete

Placinta cu spanac si tofu – Reteta de Post

Inca mai este spanac pe tarabele din pietele traditionale. Verde, gras, frumos, viguros. Adaug spanac in salatele de cruditati, fie folosesc sucul de spanac pentru a prepara un delicios smoothie cu banane, cacao pudra, afine si seminte de chia.

Nu mi-a placut defel spanacul gatit, valabil si pentru mancarea de urzici care este in schimb una din preferatele mamei. Eu am ramas la varianta cruda a spanacului, asta pana cand o ‘torta di spinaci’ mi-a atras atentia din spatele geamului unei ‘osteria’ din Venetia. A fost dragoste… la prima degustare.

Asemenea senzatii gustative meritau repetate, asa ca m-am pus in executie. Reteta de mai jos e adaptata preferintelor mele, prietenii si familia apreciind rezultatul.

Reteta pentru placinta cu spanac este urmatoarea.

 Ingrediente

  • Un set de foi de placinta cumparate din comert. Am facut o data reteta cu foi de placinta preparate in casa de mama, au dat gust aparte si fragezime placintei, insa discutam deja despre alta reteta
  • 600 grame spanac proaspat, spalat, curatat.
  • 400 grame tofu. Eu folosesc doua pachete de tofu simplu de la Sanovita. Il prefer pe acesta in locul celui de la Inedit care este in saramura.
  • 400 grame praz. Eu folosesc 2 praji mari
  • 4-5 linguri de seminte de in rasnite, puse la inmuiat pentru 15 minute in 10 linguri cu apa.
  • 4-5 linguri ulei pentru preparare termica
  • 2 lingurite seminte de chimen
  • Sare, piper
  • O lingura ulei intr-o jumatate de ceasca de apa pentru uns foile de placinta

Mod de preparare

Incalzesc intr-o oala apa pana cand incepe sa fiarba si inchid focul. Cu o paleta cobor frunzele de spanac, pe rand, in oala cu apa fierbinte si le las pentru 2-3 secunde dupa care le scot. Las frunzele de spanac oparite la scurs si inainte de a le toca, le presez usor pentru a elimina excesul de apa. Prazul il tai rondele subtiri. Tofu il maruntesc intr-un castron cu ajutorul unei furculite – prefer sa am bucati mai mici si mai mari de tofu, de aceea nu il dau pe razatoare.

Amestec usor intr-un castron mai mare toate ingredientele, le amestec cu mana pentru o omogenizare mai buna. Am grija ca seminte de in sa fie imprastiate bine in toata compozitia – fiind hidratate, au tendinta de a ramane legate impreuna.
Tapetez o tava mare de cuptor cu hartie de copt si intind o parte din foile de placinta, ungandu-le pe fiecare cu amestecul de apa si ulei. Intind intr-un strat uniform jumatate din compozitia cu spanac. Mai adaug 2-3 foi de placinta unse, dupa care rastorn si restul amestecului cu spanac si uniformizez. Acopar cu alte 3-4 foi de placinta si presar la final cateva seminte de susan si chimen peste ultima foaie.
Bag la cuptorul preincins placinta impachetata bine, pentru 50 de minute la 190º C.
Imediat ce placinta este scoasa din cuptor, stropesc foaia de deasupra cu putina apa, acopar placinta cu o folie de celofan si un servet de carpa si o mai las 15-20 minute sa sada asa – apelez la trucul acesta pentru fragezirea foilor de placinta, pentru a o face mai usor la taiat si papat.

Proaspat scoasa din cuptor

Pofta buna! 
 Spune-mi, cum ti-a placut!?
 Mirela Ivaz
Yoga Teacher 500-RYT & Ayurveda Lifestyle Counselor, acreditat Yoga Alliance si STED Council (India)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *