Retete

Orez cu stafide, legume si mirodenii din India

Ca tot sunt in India pentru toată luna lui ianuarie si ceva din februarie, pe lângă programul intens de training Yoga & Ayurveda, in putinul timp liber pe care il am duminica, experimentez cu nesat arta culinara indiana, testand gusturi si texturi, armonios îmbinate in fructele locale si felurite mâncaruri vegetariene.

Recunosc, pasiunea pentru mâncarea indiana am descoperit-o in 2016, cu prima mea incursiune pe tărâm indian. M-a atras atât de mult, încât am absolvit aici cursul de bucatareala Ayurveda, certificat de STED Council, prinzând dibăcia de a jongla cu aromele, mirodeniile, gusturile, totul susținut  prin principii vechi de mii de ani.
 
 
Bineînțeles, mi-am adus noile descoperiri in propria bucătărie. Sunt rețete pe care le-am adăugat in meniul zilnic, ajutata si de condimentele pe care mi le procur de la sursa, pentru a potenta specific gustul mâncării.
Îți împărtășesc mai jos o rețetă ușor de preparat, care se joaca cu aromele într-un mod plăcut si atractiv.
Orez cu stafide, legume si mirodenii din India

 
Ai nevoie de urmatoarele ingrediente:
  • O ceasca de orez basmati
  • Un ardei
  • Un morcov
  • O ceapa
  • O mana de porumb boabe
  • O mana buna de spanac
  • O mana de stafide
  • Condimente: garam masala (mix pudra specific indian de condimente: coriandru, chimen, cardamom, cuișoare, piper negru boabe, ghimbir, scorțișoară, nucșoară), turmeric, sare roz de Himalaya. Un varf de lingurita din fiecare.
  • O lingura de ulei pentru gatit sau ghee (unt clarifiat)
Orezul se lasă la hidratat pentru 2-4 ore. Porumbul boabe se fierbe, iar dacă folosești varianta congelata, vara-le in apa clocotita pentru 3-4 minute.
Într-o craticioara pun uleiul (sau ghee), doua linguri de apa, ceapa, morcovul si ardeiul (toate tocate mărunt), împreună cu condimentele si acopăr. Las la foc mic, sa se înăbușe usor, pentru 5-6 minute. Adaug orezul, porumbul si stafidele, clătite si scurse de apa, si spanacul tocat fâșii. Torn peste o ceașcă si jumătate de apa fiarta si las acoperit, la foc mic, pentru max. 10 minute.
Si e gata!
Umbla vorba ca o poza spune o mie de cuvinte! De data asta nu e suficient! Te invit sa-ti trezești si celelalte simțuri: gustul, mirosul, senzațiile chinestezice, trăirile interioare.
 
 
Spune-mi, ce impresii ai cules?
Namaste!
Mirela Ivaz
Yoga Teacher & Ayurveda Lifestyle Counselor, acreditat Yoga Alliance si STED Council (India)
 
 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *