MeditatieRelaxareSanatateStil de viataVideoYoga

Respiratia abdominala pentru calmarea sistemului nervos (nervul vag)

Exerseaza respiratia abdominala pentru a calma sistemul nervos (nervul vag) si reduce efectele stresului negativ. Deopotriva, respiratia abdominala amplifica procesul de oxigenare la nivel celular si eliberarea compusilor reziduali, ceea ce se traduce in corp prin regenerare si vitalitate.


Respiratia abdominala pentru calmarea sistemului nervos (nervul vag)

In cursul unei zile respiri, in medie, de 23.000 de ori. De ce nu te-ai preocupa sa ai o respiratie corecta, care sa iti vina in propriul sprijin?

Respiratia se intampla de obicei de la sine. Cand respiri, celulele sanguine primesc oxigen si elibereaza compusi reziduali, intre care dioxidul de carbon. Respiratia incorecta conduce la deranjarea proceselor naturale de asimilare si eliminare care sunt intretinute in corp prin respiratie. Astfel, alterarea schimbului eficient de oxigen si dioxid de carbon poate contribui la starile de anxietate si panica, oboseala, neclaritate sau ceata mentala, tensiune musculara, precum si la alte turburari fizice si emotionale. Aceste efecte sunt accentuate de regula de respiratia la nivelul toracelui, intalnita la majoritatea oamenilor.

Respiratia abdominala (sau diafragmatica) are efectul de a stimula sistemul nervos parasimpatic, responsabil de reglarea batailor inimii, a fluxului sanguin, a respiratiei si a digestiei. Respiratia abdominala te va sprijini sa ai o abordare mai sanatoasa la viata, dandu-ti voie sa gestionezi mai eficace raspunsul lupta sau fugi (raspunsul acut la stres) in situatiile care te vor solicita mental sau fizic.

Astfel, o modalitate de a transforma reactia la stresul cotidian este sa invatam sa respiram in abdomen, in loc de a respira in piept (torace). Respiratia abdominala stimuleaza nervul vag, nerv care porneste de la creier si ajunge la gat, plamani, stomac, pana jos la colon. Creand un efect benefic asupra nervului vag, raspunsul in corp este relaxare, reducerea ritmului cardiac si a tensiunii arteriale, normalizarea senzatiei de foame, reducerea nivelul de stres resimtit.

Tehnica de respiratie abdominala | VIDEO | 7 minute

Daca nu esti familiarizat cu respiratia abdominala, exerseaza alaturi de mine aceasta tehnica de respiratie. Odata ce deprinzi tehnica, continua sa o exersezi peste zi, in reprize de 3-10 minute. 


Pentru sesiuni individuale 1:1, acestea sunt disponibile online, prin programele de consiliere Yoga si Dezvoltare personala si Nutritie si Mod de viata sanatos.


Anul acesta Weekend-ul de relaxare si revitalizare, editia cu nr. IX, va avea loc la munte, in perioada 24-27 iunie. Locatia este aleasa se afla la 180 km de Bucuresti, in zona Rucar-Bran. Afli in link toate detaliile pentru a te putea inscrie si a-ti rezerva locul!


Mirela Ivaz este profesoara de Yoga (RYT-500) si Well-Being Coach. Este certificata in India de catre Yoga Alliance si STED Council. Din 2015, preda Yoga si organizeaza tabere si evenimente pentru promovarea unui mod de viata sanatos si echilibrat. Mirela imbina metodele traditionale, adaptate nevoilor actuale, cu instrumentele moderne pentru dezvoltare personala, prin calitatea ei de Consilier pentru Dezvoltare personala si Tehnician nutritionist, acreditata de ANC.

Hai sa ne conectam si pe Facebook:
www.facebook.com/ivaz.ro

Instagram:
www.instagram.com/mirela.ivaz

Ma gasesti si pe YouTube:
www.youtube.com/channel/UC9wyAIlClyI9eqqxUnhBo1Q

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *