fbpx
NutritieReteteSanatateStil de viata

Gris cu lapte si mirodenii (reteta de post)

O reteta personalizata de gris cu lapte, hranitoare si recofortanta, asemenea bucuriei unui copil.


Gris cu lapte si mirodenii (reteta de post)

Sunt unele mancaruri care au farmecul lor aparte doar intr-o anumita perioada anului. La mine, pofta de gris cu lapte se leaga de anotimpul geros al iernii si de nostalgia copilariei.

Am o reteta anume pentru gris cu lapte, adaptata dupa propriile preferinte. Pentru aceasta ocazie, am mers sa imi cumpar din ingrediente si ma fericesc ca un copil cand gasesc gris din faina integrala: este tot ce imi mai lipsea pentru reteta perfecta!

 

Ingrediente (pentru aprox. 4 portii)

  • O ceasca si jumatate cu gris din faina integrala
  • 400 ml lapte de soia
  • 200 ml apa
  • 2 linguri de zahar brun sau melasa
  • 4 linguri de fulgi deshidratati de nuca de cocos
  • O lingurita de esenta de vanilie
  • 5-10 picaturi de indulcitor de stevia
  • Optional: 15-20 stafide, un praf de scortisoara/cacao sau carob, esenta de portocale, etc.

Preparare

Amesteca laptele vegetal cu apa si lasa-l la fiert, la foc mic, impreuna cu nuca de cocos, esenta de vanilie si indulcitorul. Cand se inspumeaza laptele, adauga grisul, treptat, amestecand continuu pana cand consistenta se ingroasa. In 10 minute, grisul este fiert si vei retrage craticioara de pe foc.

Pregateste patru castronele in care rastorni compozitia, cat este fierbinte. Uda inainte castronelele si grisul nu se va lipi astfel de vas.

Cateva sugestii:  Data viitoare, cand vei face din nou gris cu lapte, incearca sa te joci cu mirodeniile. Ai cateva variante la Optional.

Dupa preferinta, asezoneaza cu dulceata. Noi, in casa, preparam dulceata si gem fara zahar. Pentru varianta de gris cu lapte redata in poza, am folosit dulceata de caise (mai acrisoara la gust) si dulceata de prune (dulce!).


Detalii program in perioada urmatoare

Ghidez sesiuni de practica Yoga cu grupul in fiecare zi de Luni (la Studio) si Marti (online).

Pentru sesiuni individuale 1:1, acestea sunt disponibile prin programele Yoga si Dezvoltare personala si Nutritie si Mod de viata sanatos.


Mirela Ivaz este profesoara de Yoga (RYT-500) si Well-Being Coach. Este certificata in India de catre Yoga Alliance si STED Council. Din 2015, preda Yoga si organizeaza tabere si evenimente pentru promovarea unui mod de viata sanatos si echilibrat. Mirela imbina metodele traditionale, adaptate nevoilor actuale, cu instrumentele moderne pentru dezvoltare personala, prin calitatea ei de Consilier pentru Dezvoltare personala si Tehnician nutritionist, acreditata de ANC.

Hai sa ne conectam si pe Facebook si Instagram.

Ma gasesti si pe YouTube.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *