SportStil de viataVideoYoga

Salutul Soarelui sau Surya Namaskar. Explicat pas cu pas. Afla-i beneficiile

Practica alaturi de mine Surya Namaskar sau, in traducere, Salutul soarelui, o secventa dinamica de 12 asana cu rolul de a-ti revigora trupul si mintea. Aplicabilitatea larga face ca Salutul Soarelui sa fie una dintre cele mai eficiente metode pentru a mentinerea sanatatii, a unei vieti active, fiind in acelasi timp o practica spirituala.


Salutul Soarelui sau Surya Namaskar.

– Explicat pas cu pas. Afla-i beneficiile –

Surya Namaskar intinde si destinde musculatura si articulatiile, tonifica, maseaza organele interne si stimuleaza digestia, sprijina circulatia libera a energiei si fluidelor in corp, sange, limfa.

Timpul cel mai potrivit pentru a practica Surya Namaskar este dimineata devreme, la rasaritul soarelui, cand natura insasi este linistita. Atunci cand ai posibilitatea, practica in aer liber, orientat cu fata catre soare. Practicat seara, Surya Namaskar stimuleaza focul digestiv. Altfel, Salutul Soarelui este recomandat in orice moment al zilei atat timp cat practica se efectueaza pe stomacul gol.
Inainte de a incepe, dedica cateva momente pentru a-ti exprima in tacere recunostinta fata de ceea ce este.

 

Pasul 1. Vino in picioare, in prima treime a saltelutei, cu picioarele apropiate. Du palmele lipite in dreptul pieptului si condu toata atentia ta spre perceperea copului exterior si interior. Expira.

 

 

Pasul 2. Inspira, intinde bratele lung spre cer, arcuieste spatele.

 

 

Pasul 3. Expira, coboara trunchiul si bratele spre pamant, fruntea orientata catre genunchi.

 

 

Pasul 4. Paseste cu stangul in spate, un pas mare, indreapta spatele, priveste spre inainte, retine respiratia.

 

Pasul 5. Sprijina in brate si condu piciorul drept in spate, langa cel stang. Inspira. Intinde picioarele, impinge cu calcaiele inspre pamant, inalta oasele bazinului si indrepta spatele. Mentine barbia retrasa spre piept.

 

 

Pasul 6. Coboara spre pamant genunchii, pieptul, barbia. Expira.

 

 

 Pasul 7. Sprijina in palme, ridica doar zona superioara a trunchiului, deschide pieptul in fata. Inspira.

 

 

 Pasul 8. Ridica trunchiul si vino cu sprijin in palme si talpi. Retine respiratia.

 

 

 Pasul 9. Priveste catre palme si paseste cu stangul in fata. Priveste spre inainte. Expira.

 

 

 Pasul 10. Adu piciorul drept alaturi de cel stang, mentine trunchiul aplecat spre inainte, retine respiratia.

 

Pasul 11. Inspira, inalta trunchiul, intinde bratele spre cer, arcuieste spatele.

 

 

 Pasul 12. Expira, palmele la piept. Namaste.

 

 

Continua, pasind de data aceasta cu piciorul drept in spate, dupa o succesiune asemanatoare de miscari cu cele detaliate mai sus.

Aceasta sunt doua runde (pornind cu stangul si apoi cu dreptul), formata fiecare din cele 12 miscari care alcatuiesc Surya Namaskar.

Completeaza pana la 6 runde pentru inceput. Surya Namaskar se executa traditional in runde de 6, 12 sau 108. La final, intinde-te pe spate, cu picioarele usor departate si bratele pe langa corp, cu palmele orientate spre cer. Reconecteaza-te cu respiratia si lasa fiecare expir sa-ti relaxeze corpul si mintea. 

 

Urmareste in articolul urmator filmarea video si practica alaturi de mine Surya Namaskar, intr-o secventa de 6 runde. Ia-ti salteluta de yoga, alege-ti un spatiu linistit si dedica-ti aproximativ 20 de minute.


Scrie-mi pe contact@ivaz.ro ce anume ti-a atras atentia mai mult la acest articol si te-a inspirat sa faci o schimbare in viata ta.

Inscrie-te cu adresa de email pe www.ivaz.ro si afla ce evenimente pe gustul tau ti se pregatesc!
In cazul in care te decizi sa experimentezi o sedinta de yoga, te astept pe salteluta de yoga, la Studio Ateneul Roman! Scrie-mi pe contact@ivaz.ro si iti voi oferi detaliile de care ai nevoie.
Sedintele yoga pe care le ghidez sunt tematice, abordeaza stilul traditional Hatha Yoga si integreaza tehnici specifice de respiratie si meditatie. Cu cat practici mai mult, cu atat te vei simti mai bine atat in timpul sedintelor de yoga cat si dupa aceea.

Nu crede doar ceea ce spun. Decide sa faci o schimbare in bine in viata ta si te invit sa verifici!


P. S. Te intereseaza un anumit aspect din viata ta si iti doresti sa afli cum yoga sau alimentatia te pot sprijini? Scrie-mi pe contact@ivaz.ro.
P.P.S. Dacă te-ai bucurat de primirea acestor informatii, le consideri utile si te poti gandi la cineva care sa le primească, impartasaste-i!
Zile senine si mult zambet iti doresc,
Mirela Ivaz

Yoga Teacher 500-RYT & Ayurveda Lifestyle Counselor, acreditat Yoga Alliance si STED Council (India)

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *