MeditatieSportYoga

5 beneficii ale imbinarii Yoga cu antrenamentele sportive. Aviz alergatorilor.

Cum se imbina Yoga cu alergatul si care sunt efectele asupra starii de sanatate si performantei sportive?

Beneficiile Yoga sunt deja recunoscute in lumea stiintifica ca fiind directe si multiple asupra starii de sanatate, nivelului de energie, capacitatii de recuperare dupa efort.
Pentru alergatorul din tine, afla ce inseamna aceasta concret.


5 beneficii ale imbinarii Yoga cu antrenamentele sportive. Aviz alergatorilor.

Cum am ajuns la Yoga si de ce am ales sa o pastrez in viata mea

Sportul este parte din viata mea. Cele mai vechi, dragi si puternice amintiri ale mele sunt legate de practicarea activitatilor sportive si de emotiile care intotdeauna le insoteau: entuziasm, curiozitate, satisfactia provocarilor, nerabdare.

Nascuta intr-un oras de provincie si in vremea comunismului, parintii mi-au dat ocazia sa-mi dezvolt firea energica facand sport. Am invatat sa patinez la trei ani, mama amintindu-si de obrajii mei rumeni pe cand ma insotea la clasele de patinaj. Au urmat apoi urcatul pe schiuri, patine pe rotile/role, inot, veri lungi de jucat badmington, doi ani de atletism la CSM “Dunarea” Galati. Perioada facultatii este marcata de antrenamentele de fitness. Yoga a intrat in viata mea mai apoi, venita intr-un moment in care imi doream mai mult de la mine.

Dupa o alergare pe malul lacului Techirghiol, Yoga pentru destindere musculara.
Echilibru pe ponton, in bataia vantului: focus si disciplina in practica.

Sportul cel mai indelung prezent in viata mea este alergatul – mereu la indemana, mereu eliberator, mereu provocator. Yoga mi-a fost foarte lesne sa o integrez in viata mea. Practic Yoga cu entuziasm pentru efectele resimtite la nivel fizic – tonus, flexibilitate, vitalitate, rezistenta, dar mai ales la nivel mental – o minte mai calma, relaxata, care imi permite sa fiu mai creativa, mai productiva, sa dezvolt relatii armonioase, sa imi imbunatatesc abilitatile de comunicare si de actiune. Si de la a resimti aceste efecte asupra mea, la a fi manata de dorinta de a-i sprijini pe ceilalti sa isi imbunatateasca calitatea vietii a fost un pas: atestarea Yoga Teacher 500-RYS obtinuta in India si recunoscuta international de cea mai puternica organizatie de standardizare, Yoga Alliance. Din 2015, ma insotesc la drum cu Yoga si imi dedic sprijinul semenilor. Celor care isi doresc sa se bucure de viata, sa obtina claritate, noi intelesuri si perspective. Ii inteleg si sunt alaturi de cei care vor sa faca fata cu bine unui program solicitant sau incarcat, sa isi redescopere energia, buna dispozitie si pofta de viata.

Cum se imbina Yoga cu alergatul si care sunt efectele asupra starii de sanatate si performantei sportive

Exercitiile dinamice – precum cele din jogging, ciclism, fitness, schi, tenis, inot – stimuleaza in mod repetitiv anumite grupe de muschi, tendoane si ligamente, producand tensiune si rigiditate musculara cu consecinte asupra simetriei si stabilitatii corpului.

Acest fapt este usor de explicat.

De exemplu, atunci cand tensiunea in muschii/articulatiile piciorului este distribuita asimetric, adica o parte este mai contractata decat cealalata, apare o inclinare a zonei pelviene care duce la scurtarea unui picior fata de celalat si creaza compensatii in coloana vertebrala, aceasta facand efort sa mentina verticalitatea si simetria corpului, stabilitatea acestuia fiind compromisa.

Multe dintre problemele cu care alergatorii se confrunta – contracturi musculare, dureri ale articulatiei gleznelor si genunchilor, dureri in zona lombara – pot fi ameliorate prin practicarea Yoga. Imbinarea practicarii sporturilor prin definitie dinamice – miscare+repetitie, cu Yoga – preponderent tractiuni statice, pasive – conduce la imbunatatirea rezistentei (fizice si mentale), flexibilitatii si stabilitatii sportivului.

EcoMarathon Moeciu (cu avizul alergatorului)

Beneficiile Yoga pentru alergatorul din tine

Beneficiile Yoga sunt directe si multiple asupra starii de sanatate, nivelului de energie, capacitatii de recuperare dupa efort. Aceasta, pentru alergatorul din tine, inseamna concret.

1. Diminuarea rigiditatii articulatiilor, cresterea flexibilitatii

Diminuarea rigiditatii articulatiilor si dobandirea unei flexibilitati sporite, rezultand o usurinta mai mare in miscari si reducerea durerilor sacaitoare.

2. Tonifiere, intarirea musculaturii.

Da, alergatorul da dovada de rezistenta (fizica si mentala), insa aceasta se manifesta in mare masura doar atat cat priveste solicitarea directa a acestui sport.

Yoga iti aduce tonifiere generala si intarirea musculaturii din zona superioara a corpului, iar acest fapt te ajuta in dobandirea unei posturi corporale care sa te sustina eficient atat in activitatile zilnice cat si atunci cand practici sport. Atunci cand corpul se poate auto-sustine in mod corespunzator, miscarile sunt mai putin restrictionate si solicita mai putin efort si corpul pastreaza si utilizeaza mai eficient energia. Astfel, miscarile bratelor si picioarelor devin mai eficiente, senzatia de oboseala este redusa, scade riscul de accidentare.

3. Imbunatatirea stabilitatii si mobilitatii corpului, restabilirea echilibrului biomecanic

Aceste beneficii asigura forta in alergare, reduce riscul de accidentare, furnizeaza energie pentru o perioada mai lunga de timp si permite refacerea mai rapida dupa perioadele de efort.

4. Imbunatatirea respiratiei

Este cunoscut faptul ca o buna capacitate pulmonara asigura accesul mai rapid si eficient al oxigenului la tesuturi si organe, ceea ce face alergarea mai rapida, mai puternica, mai de durata. Spre deosebire de sporturile dinamice – precum alergatul – unde respiratia este rapida si superficiala solicitand preponderent lobii superiori ai plamanilor, Yoga permite accesul la o respiratie lenta si profunda, prin utilizarea diafragmei si a celor trei lobi ai plamanilor (superior, mijlociu, inferior).

Respiratia lenta si profunda sustinuta de practica Yoga aduce multiple beneficii fiecaruia dintre noi: detoxifierea organelor interne prin masajul produs de diafragma, stimularea circulatiei sangelui si inlesnirea circulatiei limfei, plamanii devin mai puternici si cresc sub control, activarea sistemului nervos parasimpatic induce o stare de calm si relaxare, reducerea stresului si anxietatii.

Practicarea respiratiei complete yoghine (Maha Yoga Pranayama) asigura sportivului o capacitate pulmonara marita, cu beneficii in cresterea rezistentei fizice si mentale si a performantei atletice.

5. Claritate asupra gandurilor si actiunilor, focus, focus, focus

Atunci cand Yoga posturilor corporale (Asana) si a tehnicilor de respiratie (Pranayama) este completata cu meditatia, efectele sunt complete si profunde, oferind claritate asupra gandurilor si actiunilor.

Meditatie asupra frumusetii naturii

Meditatia iti faciliteaza procesul de introspectie, de ancorare in prezent si detasarea de griji/probleme/incertitudini, iti obiectivezi intentiile, mentii focusul mental, esti recunoscator/oare pentru cel/cea de azi.


Daca ai ajuns pana aici cu cititul, poti sa mai amani sau poti lua o decizie pentru imbunatatirea starii tale de sanatate si a performantei de care dai dovada in domeniul de interes al vietii tale.

Spune-mi ce aspect al vietii tale vrei sa imbunatatesti, iar in cazul in care te decizi sa
experimentezi o sedinta de yoga, te astept pe salteluta de Yoga!


Ramai la curent cu ceea ce pregatesc nou pentru tine, accesand calendarul de evenimente si inscrie-te pentru sedintele saptamanale de yoga:
Calendar Evenimente – Mirela Ivaz

Pentru sedintele individuale de consiliere Yoga si Ayurveda, afla mai multe aici:
Activitati, Programe si Proiecte – Mirela Ivaz

Adauga te rog aceasta adresa ( contact@ivaz.ro ) in lista ta de contacte pentru a te asigura ca mesajele mele vor ajunge in casuta ta postala si de acum incolo si nu vor fi sterse din greseala.

Iti sunt alaturi,
Mirela Ivaz

Hai sa ne conectam si pe Facebook:
https://www.facebook.com/ivaz.ro

Acum ma gasesti si pe YouTube:
https://www.youtube.com/channel/UC9wyAIlClyI9eqqxUnhBo1Q

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *