EmotiiStil de viataYoga

Cum iti influenteaza atitudinea corporala felul in care te simti inlauntrul tau

Cum iti definesti tu starea de bine? Cum consideri ca o poti dobandi si mentine pe timp indelungat? Cum ar fi sa ai starea necesara pentru a duce la bun sfarsit proiectele incepute?

Bunastarea poate fi definita ca starea de a fi multumit de tine, de a te simti confortabil in pielea ta si in actiunile tale, chiar daca esti presat de timp, de sef sau de critici.


Multi ani de-a lungul vietii au fost cateva elemente care mi-au asigurat constant accesul la o stare de bine de lunga durata:

·         sportul si activitatile sportive,
·         timpul petrecut in natura,
·         alimentatia echilibrata,
·         somnul si odihna.

Si totusi, simteam si stiam ca mai e ceva valoros pentru mine caruia prea putin ii acordasem atentie:

·         intelegerea trairilor si emotiilor personale,
·         dezvoltarea si intretinerea unor relatii armonioase cu cei din jurul meu.  

Si astfel mi-am indreptat atentia spre constientizarea propriilor trairi si emotii, monitorizarea periodica si gestionarea starilor emotionale generate de evenimentele cotidiene, pe pricipiul: “ceea ce permiti in mintea ta, te defineste”. Aici, NLP-ul (programarea neuro-lingvistica) si practica yoga (cu precadere intelegerea si aplicarea yama si niyama – pricipiile etice in relatie cu mine si cu lumea inconjuratoare) m-au ajutat sa relationez armonios cu mine insami si cu societatea.


Am facut un obicei in a-mi desfasura, dimineata devreme, practica yoga personala. Yoga imi ofera forta si incredere in abilitatile personale, imi aduce o stare de liniste si calm care in acelasi timp este tonica si revitalizanta. Aceasta stare de bine o duc cu mine mai departe pe tot parcursul zilei, la serviciu, in viata de cuplu si familie, in sustinerea proiectelor personale si atunci cand impartasesc cunostinte si ajut eficient pe cei care imi solicita sprijinul.


 Yoga, o practica cu traditie milenara care s-a pastrat nealterata sa serveasca bunastarii noastre,

este sustinuta in prezent de studii medicale care atesta beneficiile pe care le aduce sanatatii fizice si mentale. Aduce echilibru si forta corpului, ajuta in ameliorarea afectiunilor osoase si articulare, sprijina buna functionare a sistemului endocrin si imunitar si mai mult de atat, are puternice efecte terapeutice asupra planului emotional si mental. Prin atingerea echilibrului fizic si emotional ne simtim mai bine, dobandim vitalitate, pofta de viata, iar sanatatea noastra are numai de castigat.

Atitudinea corporala joaca un rol esential in bunastarea noastra.

Postura este in stransa legatura cu felul in care ne simtim inlauntrul nostru; ea ne influenteaza calitatea vietii, felul in care traim emotiile, perspectiva pe care o avem asupra vietii, modul in care relationam cu ceilalti.

Haide sa facem un exercitiu simplu, practic.
Exercitiul nr. 1: Stai cocosat si cu umerii stransi pentru 30 de secunde. Lasa-ti capul sa cada inainte usor. Observa cum te simti, care sunt trairile tale, ce iti spui in aceste clipe. Acum, du-ti umerii spre spate, printr-o miscare de inaltare usoara si rotatie spre spate a umerilor, pentru a-i lasa apoi sa se aseze drepti si echilibrati, departe de urechi. Ajusteaza muschii abdomenului tragand usor abdomenul spre interior, scoate pieptul in fata, indreapta si inalta coloana vertebrala. Observa diferentele la nivel fizic si mental, in modul in care respiri.
Asa-i ca cea de-a doua pozitie te face sa te simti mai puternic, mai sigur de sine si mai pozitiv? Aceasta este in esenta ceea ce posturile yoga (asane-le) au ca obiectiv atunci cand le efectuam. Pe durata practicii ne deplasam prin diverse yogasana si lucram pentru a construi putere si flexibilitate in toate partile corpului. Aceasta imbunatatire a fortei si flexibilitatii aduce cu sine un aliniament constient, corect si sanatos al posturii noastre pentru fiecare zi.

 Atitudinea emotionala si mentala este direct afectata de un corp tensionat si contractat.

Practicand yoga cu regularitate te ajuta in eliberarea tensiunilor musculare. Poate mentii tensiune in zona gatului si a umerilor, ca urmare a faptului ca stai ore in sir incordat la birou in fata calculatorului sau poate din cauza grijilor care te apasa. 

Un exercitiu extrem de simplu pentru a te elibera de tensiunea acumulata iti este acum la indemana.

Exercitiul nr. 2: Stai asezat sau in picioare si indreapta coloana vertebrala. Lasa-ti barbia sa coboare spre piept si mentine pozitia pentru cateva respiratii. Lasa-ti pleoapele sa se inchida si urmareste-ti respiratia, cum e fiecare inspir si expir mai natural si mai potrivit pentru tine in acest moment. Roteste apoi gatul spre dreapta, urechea dreapta se indreapta catre umarul drept. Mentine aici pozitia pentru cateva respiratii inainte de a aduce iarasi barbia la centru/piept si roteste gatul spre stanga, ducand urechea stanga catre umarul stang. Mentine aici pozitia pentru cateva respiratii inainte de a aduce iarasi barbia spre piept. Ridica acum capul, astfel incat barbia ramane usor retrasa spre interior. Strange umerii si indreapta-i in sus si spre urechi in timp ce tragi aer in piept. Pe masura ce expiri tare si zgomotos pe gura, lasa-ti umerii sa cada in jos, eliberandu-i. Imagineaza-ti cum grijile tale de moment, incertitudinile, presiunile psihice si fizice se elibereaza din tine, se scurg si se disipa in atmosfera cu fiecare expir.

Repeta de patru ori, intr-o miscare lenta, constienta, asociind de fiecare data miscarea cu respiratia. Acest exercitiu te ajuta in eliberarea tensiunii din umeri, gat si zona cervicala si in acelasi timp respiratia constienta iti permite eliberarea tensiunilor mentale, aduce concentrare si focus, calm si detasare de problemele de moment. Iti recomand sa apelezi la acest exercitiu in orice situatie in care te simti stresat: gaseste un loc retras si linistit si respira!

Eliberarea tensiunilor din corp prin practica regulata yoga te ajuta sa te simti mai bine in corpul tau. Si o data ce incepi sa faci yoga si incepi sa iti asculti corpul, vei dori sa faci mai mult…pur si simplu pentru ca te simti mai bine.

Orele de yoga pe care le ofer sunt tematice, abordeaza stiluri ce au la baza Hatha Yoga si integreaza tehnici specifice de respiratie si meditatie. Cu cat practici mai mult, cu atat te vei simti mai bine atat in timpul sedintelor de yoga cat si dupa aceea.

                                                                                         

Nu crede doar ceea ce spun. Decide sa faci o schimbare in bine in viata ta si te invit sa verifici. Yoga este o experienta personala si o cale personala. Gaseste calea ta spre bunastare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *