MeditatieRelaxareSanatateSpiritualitateStil de viataVideoYoga

Tehnica de respiratie antistres: respiratia abdominala | VIDEO | 10 minute

Anxietatea este reactia fizica, mentala si emotionala la stres. Ambele pot fi calmate prin practicarea respiratiei Yoga, numita si Pranayama.

In acest video iti introduc o tehnica Yoga de control a respiratiei, cunoscuta si sub numele de Respiratia abdominala (diafragmatica). Afla-i beneficiile si cum sa o dezvolti prin practica!


Tehnica de respiratie antistres: respiratia abdominala | VIDEO | 10 minute

Anxietatea este reactia fizica, mentala si emotionala la stres. Atunci cand anxietatea creste sau scapa de sub control, viata de zi cu zi, precum si calitatea somnului iti sunt perturbate. Imunitatea scade, ceea ce te expune mai mult la factorii de mediu nocivi. Digestia, metabolismul, precum si functionarea sistemului nervos si endocrin iti sunt afectate. Respiratia Yoga te poate sprijini sa redobandesti controlul.

Aceasta tehnica de respiratie – Respiratia abdominala – o poti practica pentru a calma stresul și anxietatea.

Tehnica de respiratie abdominala cuprinde doi pasi de executie.

Pasul 1. Respiratie constienta

Primul pas in calmarea stresului si anxietatii prin respiratia Yoga este pur si simplu constientizarea respiratiei. Pentru inceput, aseaza-te intr-un loc confortabil, fie cu picioarele incrucisate, fie pe un scaun cu talpile pe podea. Daca mentinerea posturii este incomoda, incearca acest exercitiu intins pe spate. Inchide ochii, inspira si ramai cu atentia asupra respiratiei in timp ce curge in interiorul si in afara corpului.

Condu si aseaza palma stanga pe piept si palma dreapta pe abdomen. Observa fluctuatiile care apar la nivelul pieptului si abdomenului, cu fiecare inspir si expir. Ramai aici, cu ochii inchisi, un timp intre 2 si 5 minute si atentia concentrata asupra respiratiei, fara a modifica ceva in fluxul natural al respiratiei, doar observa.

Pasul 2. Respiratia abdominala

Respiratia abdominala presupune actiunea controlata asupra muschiului diafragmei. Diafragma este un muschi care separa plamanii si toracele, de cavitatea abdominala. Se afla situata imediat sub plamani si deasupra principalelor organe implicate in digestie: ficat, splina, pancreas.

Respiratia abdominala sau diafragmatica este recunoscuta pentru beneficiile sale majore asupra sanatatii si starii de spirit:

  • Stimuleaza lobii inferiori ai plamanilor, cel mai putin utilizati in mod normal, marind astfel capacitatea pulmonara;
  • Prin miscarea usor descendenta a muschiului diafragmei, pe inspir, sunt masate organele aflate imediat sub diafragma: ficat, splina, pancreas;
  • Sprijina eliminarea disconfortului digestiv: senzatie de balonare sau restrictie intestinala;
  • Stimuleaza sistemul imunitar prin producerea de anti-corpi la nivel abdominal;
  • Contribuie la aducerea unei stari de calm si claritate a mintii, liniste interioara;
  • Un reset eficient pentru minte si corp, furnizand corpului energie, stare de calm, orientare clara in gandire.

Video explicativ

Dedica-ti aproximativ 10 minute din timpul tau si lasa-te ghidat in tehnica de respiratie constienta si respiratia abdominala.

Pentru perioadele in care resimti stari crescute de stres si anxietate, practica in fiecare zi, timp de 10 minute dimineata, la trezire si seara, la culcare.


Iti doresti o stare de bine si sa practici Yoga alaturi de mine? Acum, pot ajunge mai usor la tine prin Programul Yoga Online LIVE!

Pentru sedintele individuale de consiliere pentru Dezvoltare personala si Yoga, Nutritie si mod de viata sanatos, afla mai multe aici: Activitati si Programe

Iti sunt alaturi,
Mirela Ivaz

Hai sa ne conectam si pe Facebook:
www.facebook.com/ivaz.ro

Acum ma gasesti si pe YouTube:
www.youtube.com/channel/UC9wyAIlClyI9eqqxUnhBo1Q

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *