SanatateSportStil de viataVideoYoga

Digestie usoara si abdomen tonifiat cu Yoga | VIDEO

Neplaceri create de disconfortul digestiv? O digestie lenta sau metabolism lent? Stimuleaza focul digestiv cu aceasta sesiune de practica Yoga, sprijina digestia si procesele de asimilare a nutrientilor si eliminare a reziduurilor.


Digestie usoara si abdomen tonifiat cu Yoga | VIDEO

Boala si sanatatea depind intr-o masura covarsitoare de sistemul digestiv.

Considerat cel de-al doilea creier pentru faptul ca are un sistem nervos autonom care ii permite sa functioneze pe cont propriu, tractul gastrointestinal nu intarzie sa plateasca pretul exceselor alimentare sau a stilului de viata solicitant.

In principal din cauza alimentatiei dezechilibrate, a unui stil de viata sedentar si/sau stresant multi dintre noi ajung sa sufere aproape zilnic de disconfort digestiv: senzatie de prea plin, indigestie, arsuri la stomac, reflux gastric, balonare, constipatie sau diaree, crampe, colon iritabil, lipsa de energie. Toate aceste simptome si senzatii creeaza neplaceri, produc stari de indispozitie, nervozitate si neliniste sau letargie.

Digestia proasta este radacina tuturor relelor

Hipocrate

Sistemul digestiv si Ayurveda

In Ayurveda, sistemul digestiv sanatos sta la baza sanatatii optime a intregului organism si, in consecinta, a bunastarii noastre. Ayurveda considera digestia ineficienta cauza principala a majoritatii bolilor. Energia metabolica a digestiei, numita agni sau focul digestiv (Agni = Foc), ajuta la eliminarea reziduurilor din corp. Descompune materia densa a alimentelor in energie subtila, produce caldura in corp si favorizeaza gandirea limpede, coerenta.

De aceea, este esential ca focul digestiv sa fie puternic, incat alimentele pe care le consumam sa fie metabolizate eficient. In caz contrar, chiar daca alegerile noastre alimentare sunt sanatoase, corpului ii va fi greu sa proceseze si sa absoarba nutrientii prezenti in ceea ce mancam.

Totodata, ne putem gandi la digestie dincolo de sensul sau literal: noi metabolizam nu numai alimentele, ci si apa, aerul, experientele, emotiile, relatiile, stresul, bucuria si tristetea. 

Invatand sa ne onoram si ascultam corpul, intelegand si fiind atenti la ceea ce mancam dar si la ceea ce consumam prin piele si minte, avem deja la dispozitie cateva instrumente care sa sustina bunastarea noastra fizica si emotionala. 

Digestie usoara si Yoga | VIDEO 

Practica Yoga intervine eficient in ameliorarea disconfortului digestiv.

In aceasta sesiune de Yoga urmarim sa amelioram disconfortul digestiv, sprijinim normalizarea functionarii organelor abdominale, stimulam digestia si metabolismul prin cresterea focului digestiv. Vom combina respiratia profunda, cu exercitii de intindere si torsiuni blande care tintesc organele abdominale, le maseaza si sprijina procesul de eliminare a reziduurilor.

Iti recomand sa citesti si:

Comportamente autodistructive: Schimba modul in care mananci pentru a-ti transforma viata


Pentru sesiuni individuale 1:1, acestea sunt disponibile online, prin programele de consiliere Yoga si Dezvoltare personala si Nutritie si Mod de viata sanatos.

Alege sa ni te alaturi in Programul Yoga Online LIVE si descopera puterea de sustinere si incurajare a comunitatii, in timp ce tu creezi timp si spatiu pentru regenerare si vindecare trup-minte-suflet-spirit.


Mirela Ivaz este profesoara de Yoga (RYT-500) si Wellness Coach. Este certificata in India de catre Yoga Alliance si STED Council. Din 2015, preda Yoga si organizeaza tabere si evenimente pentru promovarea unui mod de viata sanatos si echilibrat. Mirela imbina metodele traditionale, adaptate nevoilor actuale, cu instrumentele moderne pentru dezvoltare personala, prin calitatea ei de Consilier pentru Dezvoltare personala si Tehnician nutritionist, acreditata de ANC.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *